Tuesday, December 8, 2020

Spinach and Radishes: "My Healing Salad" // Espinaca y Rabanitos: "Mi ensalada curativa "

https://files.peakd.com/file/peakd-hive/ileart/DrECjQFr-photo_2020-12-08_07-24-13.jpg
photo_20201208_072413.jpg

Spinach and radish salad

Hello dear friends, today I am happy because I am going to show you a special recipe for me because I remember that they made it at home since I was a child, now many years have passed and when I remember that my grandmother made it I didn't eat it, I only saw the adults doing it, I think it was normal because now I have to see it with my little son when I make the salads he doesn't eat them
Hola queridos amigos, hoy estoy contenta porque les voy a enseñar una receta especial para mi porque recuerdo que la hacían en casa desde que yo era niña , ahora han pasado muchos años y cuando recuerdo que mi abuela la hacía yo no la comía , solo veía a los adultos hacerlo , creo que era normal porque ahora me toca verlo con mi pequeño hijo cuando hago las ensaladas no las come
photo_20201207_165335.jpg This salad contains two essential ingredients that are spinach and radishes, spinach as we all know is an excellent source of vitamins and is a wonderful plant very dark green that we can grow at home to take advantage and consume fresh, moderate consumption of this plant helps us prevent many things like cancer, cardiovascular disease, eye diseases, infections, inflammation, anemia, digestive problems and more
Esta ensalada contiene dos ingredientes esenciales que son espinaca y rabanitos, la espinaca como todos sabemos es una fuente excelente de vitaminas y es una maravillosa planta de color verde muy oscura que podemos cultivar en casa para que aproveches y la consumas fresca, el consumo moderado de esta planta nos ayuda a prevenir muchísimas cosas como cáncer, enfermedades cardiovasculares , enfermedades oculares, infecciones inflamaciones, anemia problemas digestivos entre otras más
photo_20201207_164247.jpg The radishes for their slightly spicy flavor give a special touch to my salad, it contains vitamin c and some minerals, very used in the meals although I have only consumed it raw in salads, the combination of these two ingredients plus others will help us to many benefits for our organism, besides being able to enjoy a healthy and exquisite meal
Los rabanitos por su sabor un poco picante le dan un toque especial a mi ensalada, contiene vitamina c y algunos minerales, muy usado en las comidas aunque solo lo he consumido crudo en ensaladas, la combinación de estos dos ingredientes sumado a otros más nos ayudará a muchos beneficios para nuestro organismo, además de poder disfrutar de una comida saludable y exquisita
photo_20201207_164115.jpg

We will need // Necesitaremos

Lettuce, preferably romaine, cut into small pieces Fresh Spinach Grated radishes, not too much, sometimes they are finely chopped and very tasty, you can peel them if you wish Sliced tomatoes Lemon juice, to taste salt Natural yogurt , quantity needed
Lechuga , preferiblemente romana cortada en trozos pequeños Espinaca fresca Rabanitos rallados, no mucha cantidad , aveces lo pico finamente y queda riquísimo , puedes pelarlos si deseas Tomate en rodajas Jugo de limón, al gusto Sal Yogurt natural , cantidad necesaria

Procedure // Procedimiento

Delicately combine all the ingredients and serve in a large bowl, we only have to enjoy this natural delicacy prepared easily by us
Unir delicadamente todos los ingredientes y servir en un tazón grande, solo nos queda disfrutar esta delicia natural preparada fácilmente por nosotros
photo_20201207_165650.jpg The images were taken and edited in Canva // Las imágenes fueron tomadas y editadas en Canva

Originally posted here: https://hive.blog/hive-120078/@ileart/spinach-and-radishes-my-healing-salad-espinaca-y-rabanitos-mi-ensalada-curativa

No comments:

Post a Comment